Haberler

RADYO PATI

Radyoda Çocuk Var' eTwinning Projesi Proje Hakkında Hemen her şeyin görsellik üzerine inşa edildiği günümüz dünyasında bu duruma bir parantez açarak eski dönemlerin en önemli iletişim aygıtı olan radyoyu ön plana çıkarmaya ve internet tabanlı özel radyo yayınları yaparak eğitime ve çocuklara farklı bir bakış açısı kazandırmaya çalışmaktayız. Hedef kitlemizi anasınıfı, okul öncesi ve ilkokul öğrencileri ile projeye katılım gösterecek öğrencilerin velileri oluşturmaktadır. Hedefler 1. Anasınıfı, okul öncesi ve ilkokul öğrencilerine radyoyu tanıtmak, 2. Çocukların birer radyo dinleyicisi olmalarını sağlamak, 3. Eski bir iletişim aracı olan radyoyu eğitim alanında kullanmak, 4.Önemli gün ve haftaları öğrencilerle beraber canlı radyo yayınlarında kutlamak, 5.Öğrencilerimizin radyo yayınları aracılığı ile iletişim kurmalarını, sosyalleşmelerini ve yeni arkadaşlıklar edinmesini sağlamak, 6.Projeye katılacak öğretmenlerimizin Web 2.0 araçlarını kullanarak radyo yayın içeriği hazırlamalarını sağlayıp teknoloji kullanım becerilerini desteklemek, 7.  Öğrenci velilerimizin sürece katılımlarını sağlayarak okul-veli iş birliğini güçlendirmek projenin hedefleri arasındadır. Çalışma Süreci Proje dört ay sürecek olup çalışmaların aşağıda belirtildiği gibi yapılması düşünülmektedir: Mart: 1. Projeye katılım gösteren öğretmenlerimizle radyo yayını vasıtasıyla tanışma toplantısı yapılması ve çalışmaların planlanması. 2.Projeye katılım gösterecek öğrenciler ve ailelerinin bilgilendirilerek veli izin belgelerinin alınması. 3.Projede kullanılmak üzere katılımcı öğretmen ve öğrenciler tarafından radyo logosu ve proje afiş tasarımının yapılması. 4.   Uygun görülen derslerde radyo kavramı üzerinde durulması ve öğrencilerle radyo temalı resim, çalışma ve etkinliklerin yapılarak paylaşılması. 5.Önceden gerçekleştirilmiş bir radyo programının yeniden yayınlanması.     Nisan: 1. Canlı Radyo Yayını: 9 Nisan 2. Canlı Radyo Yayını: 23 Nisan Mayıs: 1.  Canlı Radyo Yayını: 7 Mayıs 2.  Canlı Radyo Yayını: 21 Mayıs Haziran: 1. Canlı    ı Radyo Yayını: 4 Haziran   2. Canlı Radyo Yayını: 18 Haziran 3.Proje sonu radyo yayınlarının podcast olarak proje ortaklarıyla paylaşılması   Beklenen sonuçlar 1.Çocuklarda radyo bilincinin geliştirilerek birer radyo dinleyicisi olmaları, 2. Radyo yayınları aracılığı ile çocukların sosyalleşmeleri ve yeni arkadaşlar edinmeleri, 3.Eğitimde farklı bir teknik olarak radyo yayınlarının kullanılabileceğinin gösterilmesi, 4.Projeye katılan öğretmenlerin Web2 araçlarını kullanmalarını sağlayarak teknoloji kullanımı becerilerinin desteklenmesi, 5.Uzaktan eğitim çalışmalarında önemli gün ve haftaların farklı bir platformda da kutlanabileceğinin gösterilmesi beklenen sonuçlar arasındadır.     Bu güzel projeye katılarak öğrencilerimizi  görsel medyadan biraz olsun uzaklaştıran bununla birlikte radyo dinleme kültürünü öğrencilerimize aşılayan sevgili Yeliz KALKAN ZAVALSIZ öğretmenimize teşekkür ederiz. Proje boyunca paylaşımlarda bulunacağız. Takipte kalın

Devamı

MY WHOLE WORLD MY FATHER eTwinning PROJESI

Okul öncesi dönem çocuklarının sağlıklı gelişimi için babalarıyla diyaloglarını güçlendirmeleri ve sosyal paylaşımlarını artırmaları, erken yaşta kurdukları aile bağları köprüsünde daha emin adımlarla ilerlemeleri çok önemlidir. Aileler, özellikle babalar, yoğun iş temposu nedeniyle çocuklarıyla daha sınırlı zaman geçiriyor. Araştırmalar ayrıca babayla daha fazla zaman geçiren çocukların daha zeki olduğunu vurgulamaktadır. Bundan yola çıkarak babaları bu projeye eğitim sürecine dahil etmeyi hedefliyoruz   https://twinspace.etwinning.net/159249/home

Devamı

PROJEMIZ BASINDA

  https://www.canakkalesondakikahaberleri.com/my-wonderful-kindergarten-etwinning-projesi/2894/   Türkiye ve Litvanya ortaklığıyla yürütülen "Muhteşem Anaokulum (My Wonderful Kındergarten) " adlı e twinning projesi başladı. Canakkale Eceabat'tan da Katılımın  sağlandığı proje ile farklı kültürlerden, farklı şehir ve ülkelerden öğrencilerle bir araya geldi.    2020-2021 Eğitim-Öğretim yılında, Türkiye ve Litvanya ortaklığıyla yürütülen "Muhteşem Anaokulum (My Wonderful Kındergarten) " adlı e twinning projesi başladı. Projeye  Kuruculuğunu Munevver TUNC'un yaptığı /Hüseyin Akif Terzioğlu Anaokulu Öğretmeni. Projenin diğer üyeleri ise Yeliz Kalkan Zavalsız/Eceabat Kaymakamlığı Kemalpaşa Anaokulu Öğretmeni, Filiz Gök,Nilay ANAK,Irep BAYBORÜ,Özge DEMIR/ Hüseyin Akif Terzioğlu Anaokulu Ogretmenleridir.Proje ile okul öncesi dönemi çocuklarının eğitimde yenilikçi yöntem, teknik ve yaklaşımları kullanarak, çocukların ve öğretmenlerin dijital araçları kullanım yeterliliklerini geliştirmek ve farklı çizim programlarını etkinliklerimizle bütünleştirerek keyifli bir öğrenme ortamı oluşturmak hedefleniyor.  Tüm ortakların katılımıyla gerçekleştirilen proje öğrenci tanışma Webinarına; Canakkale nin yani sira Diyarbakır, istanbul, Adana, Zonguldak ve (Litvanya, Romanya, İtalya, Gürcistan, Sırbistan, Slovenya) okul öncesi dönemi öğretmenler  öğrencileri katıldı. Öğretmenler okul öncesi dönemi öğrencileri için farklı kültürlerden, farklı şehir ve ülkelerden öğrencilerle bir araya gelmenin güzel bir deneyim olduğuna dikkat çekti.

Devamı

PROJE HABERLERIMIZ YEREL BASINDA

    http://www.kaleninsesi.com/bahcede-ogreniyorum-etwinning-projesi-30012021-n44705/   Çanakkale'de bulunan, Hüseyin Akif Terzioğlu Anaokulunda Filiz Gök, Münevver Tunç, Nilay Anak, Özge Demir; Ali Ağaoğlu Anaokulunda Nilgün Erdoğan, Zeynep Erbaş; Atatürk Anaokulunda Şule Ayyıldız, Eceabat Kaymakamlığı Kemalpaşa Anaokulunda Nergis Erenöz, Yeliz Kalkan Zavalsız, Vali Fahrettin Akkutlu İlkokulunda Seher Ekici, öğretmenler ve öğrencileri ile eTwinning Projesi gerçekleştirildi.   "Bahçede Gez, Gör, Oyna, Öğren Doya Doya" sloganıyla gerçekleştirilen proje kapsamında; sınıf duvarlarının ötesinde, bahçeleri etkin bir öğrenme ortamı olarak kullanıp; fen, matematik, sanat, drama, hareket, müzik etkinliklerini doğayla bütünleştirmek hedeflenmiştir. Ayrıca Covid-19 virüs salgının oluşturmuş olduğu dezavantajları da en aza indirmek amaçlandı. Okulların açık olduğu dönemde bahçede; fen, kodlama, sanat, oyun, müzik etkinlikleri yapıldı. Bahçede bulunan doğal malzemelerle kullanılıp, çocuklara erken çocukluk dönemlerinde doğayı inceleyip öğrenmelerine fırsat verildi. Okullar kapanınca çocuklar ve ailelerle iletişim halinde kalınarak, doğa ile bütünleşik etkinlikler yapmaları sağlandı. Bu proje sayesinde çocuklar hem yaparak yaşayarak öğrendiler hem de çevreye duyarlılıkları arttı. Öğrenmenin eğlenceli halini deneyimleyip, doğayı koruma becerilerini geliştirme imkânı sağladılar.

Devamı

BAHCEDE ÖĞRENİYORUM KONULU eTwinning PROJESI TAMAMLANDI.

Bahçede Gez, Gör, Oyna, Öğren Doya Doya" sloganıyla gerçekleştirilen proje kapsamında; sınıf duvarlarının ötesinde, bahçeleri etkin bir öğrenme ortamı olarak kullanıp; fen, matematik, sanat, drama, hareket, müzik etkinliklerini doğayla bütünleştirmek hedeflenmiştir. Ayrıca Covid-19 virüs salgının oluşturmuş olduğu dezavantajları da en aza indirmek amaçlandı. Okulların açık olduğu dönemde bahçede; fen, kodlama, sanat, oyun, müzik etkinlikleri yapıldı. Bahçede bulunan doğal malzemelerle kullanılıp, çocuklara erken çocukluk dönemlerinde doğayı inceleyip öğrenmelerine fırsat verildi. Okullar kapanınca çocuklar ve ailelerle iletişim halinde kalınarak, doğa ile bütünleşik etkinlikler yapmaları sağlandı. Bu proje sayesinde çocuklar hem yaparak yaşayarak öğrendiler hem de çevreye duyarlılıkları arttı. Öğrenmenin eğlenceli halini deneyimleyip, doğayı koruma becerilerini geliştirme imkânı buldular.

Devamı